صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/11 شنبه حجت‌الاسلام محمدي: کسب معارف ديني و الهي از ضروريات زندگي است کارشناس مسائل اعتقادي با بيان اينکه کسب معارف ديني و الهي از ضروريات زندگي است گفت: اگر آن را بدست بياوريد در برابر تمام مشکلات و ويروس‌هاي زندگي واکسينه مي‌شويد و آن هم کسب معارف ديني و الهي است.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي قم، حجت‌الاسلام رضا محمدي با بيان اينکه دانشجويان بر حسب استعداد و علاقه‌اي که دارند در رشته‌اي تحصيل مي‌کنند تصريح کرد: اما در کنار اين تحصيل وظيفه‌اي دارند و آن هم فراگيري معارف الهي و ديني است.

وي افزود: ممکن است در علم يا علومي تخصص داشته باشند ولي امام صادق(ع) در روايتي فرموده است اگر دانشمندي بدون اينکه معارف الهي را کسب کند به فراگيري علم برود هرگز متمدن نخواهد شد.

کارشناس مسائل اعتقادي با اشاره به اينکه فراگيري علوم الهي باعث مي‌شود انسان هدف و مقصد خود را پيدا کند اظهار کرد: زندگي زماني معني پيدا مي‌کند که انسان مبدأ و مقصد و هدف  خود را از زندگي پيدا کند. وقتي انسان مقصدي پيدا نکند، تبديل به يک کارخانه مادي مي‌شود که تنها به فکر خوردن، آشاميدن، کسب درآمد و... مي‌شود که چنين انساني اگر به اين مرحله از زندگي برسد بايد خود را بکشد چرا که هيچ معنايي از زندگي نفهميده است.

وي با بيان اينکه در تاريخ ثابت شده است که دين‌شناسان در زندگي مادي و دنيوي خود لذت و آرامش بيشتري را درک مي‌کنند ابراز کرد: دانشمندان دين‌شناس چون به هدف آفريده شده‌اند و زندگي واقعي را متوجه شده‌اند بدون هيچ دغدغه دنيوي به زندگي آرام خود ادامه مي‌دهند.

وي با اشاره به روايتي ديگر از امام صادق(ع) اظهار کرد: ايشان در روايتي براي تأکيد بر يادگيري معارف الهي فرموده‌اند که اگر خداوند بخواهد به بنده‌اي خير برساند و از الطاف خويش او را بهره‌مند سازد دين را به او مي‌آموزد به طوري که او در معارف ديني توفيق بيابد.

وي تأکيد کرد: مهم‌ترين و ضروري‌ترين کارهايي که براي شما دانشجويان در ابتداي کسب علوم دستيابي به دارويي در مسير زندگي است که اگر آن را بدست بياوريد در برابر تمام مشکلات و ويروس‌هاي زندگي واکسينه مي‌شويد و آن هم کسب معارف ديني و الهي است.

وي در پايان تصريح کرد: انسان اگر پايه‌هاي زندگي خود را با فراگيري علوم و معارف الهي مستحکم نکند با هر بادي که در طول زندگي بيايد منحرف مي‌شود چرا که بنيان زندگي انسان بدون کسب علم الهي سست و بي‌عنصر است و انسان در هر زماني به مقتضاي آن رفتار مي‌کند اما عالم ديني با طيب خاطر و قوت قلب در هر شرايطي راه خود را گم نمي‌کند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6244
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما