صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/3/15 دوشنبه سخن معتکف؛ براي قشر دانشجو بهترين عبادت تفکر و تعقل است يک دانشجوي کارشناسي‌ارشد رشته علوم قرآن و حديث در گفتگو با روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم، استقبال دانشجويان را نسبت به سال گذشته از مراسم معنوي اعتکاف بيشتر ارزيابي کرد و علت آن را گرايش بيشتر جوانان به معنويت دانست.

اين دانشجوي دانشکده اصول دين گفت: زماني که انسان به مدت سه روز داخل مسجد معتکف مي‌شود و از دنياي بيرون جدا شده و به راز و نياز با خداي خود مي‌پردازد مي‌تواند حداقل به مدت يک سال خود را بيمه کند و اميدوارم که ما نيز بتوانيم با اين خودسازي تا سال آينده به موفقيت‌هاي معنوي برسيم.

وي در بيان هدف خود از شرکت در اعتکاف اظهار داشت: به نوعي تمام اهداف زندگي در راستاي رسيدن به اوج و تکامل است که اين در وجود انسان کاملي همچون حضرت صاحب‌الزمان(عج) خلاصه مي‌شود و ما با اعتکاف سعي مي‌کنيم تا بيشتر به ايشان نزديک شويم. و علاوه بر اين، آرامشي که در اين مکان معنوي حاصل مي‌شود به ا نسان توان مقابله با مسايل و مشکلاتي که در طول زندگي مي‌باشد را مي‌دهد.

اين دانشجوي رشته علوم قرآن و حديث افزود: انسان مي‌تواند در کنار خانواده خود به خداوند و امام عصر(عج) نزديک شود اما اين رنگ و بوي دنيايي پيدا مي‌کند و معتکف در اين ايام تمام دلبستگي‌هاي دنيايي خود را رها کرده و مجذوب پروردگان خود مي‌شود.

وي تفکر و انديشيدن را بهترين راه استفاده از لحظات معنوي اعتکاف دانست و خاطر نشان ساخت: براي قشر دانشجو بهترين عبادت تفکر و تعقل است.

اين دانيجوي کارشناسي ارشد دانشکده اصول دين قم در بيان تفاوت اعتکاف‌هاي دانشجويي با ديگر اعتکاف‌ها اظهار داشت: در اعتکاف‌هاي دانشجويي افراد با بصيرت، فهيم و عالم شرکت مي‌کنند و معتکفين با هدف وارد اعتکاف مي‌شوند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6424
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما