صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1390/12/6 شنبه حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان مرکز قم افتتاح شد بعد از ظهر روز گذشته طي مراسمي در سالن کنفرانس انديشة دانشگاه قم حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان مرکز قم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم، حجت‌الاسلام دکتر کرمي در اين نشست طي سخناني راه‌اندازي حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان را نمونه‌اي از الطاف الهي دانست و بر لزوم شکرگزاري آن تأکيد کرد.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم با اشاره به تفاوت‌هاي حوزه علوم اسلامي با ساير حوزه‌ها گفت: دانشگاهيان در اين حوزه به دنبال حکمت هستند و معارفي را از دين فرا مي‌گيرند که به تعبير معصوم موجب آرامش روحي مي‌شود.

وي افزود: برگزاري اين دوره‌هاي معرفت‌شناسي ارمغان نظام مقدس جمهوري اسلامي مي‌باشد که اين خود يکي از نعمات الهي محسوب مي‌شود و شکري واجب دارد چرا که قبل از انقلاب اسلامي افرادي که طالب کسب معارف الهي بودند، تنها موفق به دريافت ديدگاه‌ها مي‌شدند ولي اکنون سطح فکر و دانش جامعه بالا رفته و مقدار رغبت براي شناخت دي نيز افزايش داشته است.

حجت‌الاسلام دکتر کرمي با اشاره به استقبال چشمگير دانشجويان از حوزه علوم اسلامي اظهار داشت: اين استقبال بيانگر نفوذ معارف ديني در دانشگاهيان و موفقيت نظام جمهوري اسلامي مي‌باشد.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم، تدبر در قرآن کريم را يکي از مباحث برجسته‌اي دانست که در طول تحصيل دين‌پژوهان در حوزه علوم اسلامي تدريس مي‌شود و ادامه داد: دين‌پژوهان مي‌بايست توانايي لازم را جهت استفاده از برکات قرآن کريم نمايند.

وي از دين‌پژوهان خواست تا به عنوان دانشجويان نمونه در دوران تحصيل و پس از آن به تبليغ دين بپردازند چرا که انتظاري که به عنوان يک دين‌پژوه از آنان مي‌رود فراتر از سايرين است.

حجت‌الاسلام دکتر کرمي اولويت اول دين‌پژوهان را دروس دانشگاهي خواند و بيان داشت: موفقيت دين‌پژوهان به صورت همزمان در مقطع تحصيلي و حوزه علوم اسلامي تحسين برانگيز است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم گفت: دانشجوياني که در حوزه علوم اسلامي به کسب معارف ديني مي‌پردازند در واقع سربازان حضرت وليعصر(عج)  محسوب مي‌شوند و افرادي که از معارف ديني غافل‌اند در اين دسته قرار نمي‌گيرند.

گفتني است مدير حوزه علوم اسلامي دانشگاه قم در ابتداي اين نشست به بيان گزارشي از مراحل ثبت‌نام و چگونگي تحصيل دين‌پژوهان در اين حوزه پرداخت و گفت: دين‌پژوهان آموزش‌هاي مربوط به مسايل معرفتي و جريان‌شناسي را در 17 عنوان درسي و 66 واحد طي 6 نيم‌سال تحصيلي در اواخر هر هفته کسب مي‌نمايند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6287
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما