صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/11 شنبه نشست ازدواج دانشجويي، آري يا نه در دانشگاه قم برگزار شد نشست ازدواج داشجويي آري يا نه در سومين روز از اجراي طرح ضيافت انديشه مرکز قم در سالن انديشه دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي قم، حجت الاسلام تراشيون در اين نشست طي سخناني با بيان اينکه در سال گذشته طبق آمار حدود 80 هزار ازدواج در کشور ثبت شده اظهار داشت: در همين سال طبق آمار حدود 142 مورد طلاق به ثبت رسيده است.

وي با بيان اينکه در اروپا آمار طلاق به طور ميانگين بيش از 50 درصد است بيان داشت:  بالاترين طلاق در اروپا مربوط به کشور روسيه است که حدود 90 درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق مي‌شود.

استاد حوزه علميه قم تصريح کرد: بيشترين طلاق‌ها مربوط به اوائل دوران زندگي است.

وي با  اشاره به اينکه براي داشتن زندگي پايدار يک سري معيارهايي نياز است ابراز داشت: يکي از اين معيارهاي مهم شناخت است.

وي با تشبيه زندگي به يک جاده زيبا افزود: زندگي مانند جاده زيبايي است که داراي پيچ و خم‌هاي زيادي مي‌باشد و کسي در اين مسير موفق است که مهارت کافي را داشته باشد.

تراشيون تصريح کرد: متأسفانه در بسياري از خانواده‌ها اين مهارت به اندازه کافي وجود ندارد و همين امر سبب مي‌شود تا خانواده‌ها با چالش‌هايي روبرو شوند.

وي با بيان اينکه افراد داراي شخصيت‌هاي مختلف هستند ادامه داد: شخصيت‌هاي افراد داراي لايه‌هاي مختلفي است و شناخت شخصيت افراد يک نکته بسيار مهم است.

تراشيون گفت: عدم شناخت لايه‌هاي شخصيتي افراد يکي از مشکلات مهم در جوامع امروز است  در صورتي که يکي از نکات مهم در انتخاب صحيح نيز شناخت شخصيتي است.

وي بيان داشت: براي شناخت شخصيتي يک فرد راه‌هاي بسياري وجود دارد که با تنگنا قراردادن يک شخص مي‌توان به شخصيت وي پي‌برد چرا که افراد وقتي در تنگنا قرار مي‌گيرند واکنش نشان مي‌دهند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5701
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما