صفحه اصلي ارتباط باما
ارکان نهاد
رئيس نهاد رهبري دانشگاه قم: نظام آموزشي ايران متناسب با نيازهاي جامعه نيست رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم گفت: نظام آموزشي ايران، يک نظام وارداتي است و متناسب با فرهنگ و نيازهاي جوانان و استادان ما نيست.

به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم، حجت‌الاسلام دکتر کرمي در همايش نودانشجويان دانشگاه قم، رسالت اصلي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها را ارتقاي سطح بينش ديني دانشگاهيان دانست و خاطر نشان کرد: بينشي که منتهي به بصيرت، معرفت و آگاهي کامل در حوزه‌هاي اصلي باشد مي‌تواند دانشگاه را مرکز معنويت قرار دهد.

وي ضمن انتقاد از نظام آموزشي کشور، افزود: نظام آموزشي ايران، يک نظام وارداتي است و متناسب با فرهنگ و نيازهاي جوانان و استادان ما نيست، لذا با گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي بايد شاهد تحولات چشمگير و مناسبي در اين زمينه باشيم.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم اظهار داشت: در نظام آموزشي حاکم اوقات فراغت دانشجويان از اوقات مطالعه و تحصيلشان بيشتر است و اين امر نياز به برنامه‌ريزي بيشتر دارد.

وي به فعاليت‌هاي حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان اشاره کرد و گفت: اين حوزه برنامه‌هاي متنوعي در ارتباط با معارف ديني دارد که در سال جاري امکان تحصيل اين برنامه‌ها به صورت مقطعي و در حوزه مجازي فراهم شده است.

دکتر محمدمهدي کرمي در خاتمه ضمن تشکر از همکاري دانشجويان با نهاد رهبري ادامه داد: بسياري از برنامه‌هاي فرهنگي دانشگاه توسط خود دانشجويان اجرا مي‌شود و تنها حمايت و نظارت از سوي مسؤولان فرهنگي صورت مي‌گيرد و اين امر باعث افزايش انگيزه دانشجويان مي‌شود از اين رو هر يک از دانشجويان جديدالورود مي‌توانند در حوزه‌هاي متنوع فرهنگي همکاري مورد قبول خودشان را داشته باشند.

تعداد بازديد اين صفحه: 7714
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما